Preinscripció i admissió

PREINSCRIPCIÓ

Quan arriba el període de preinscripció, les famílies han de prendre una de les decisions més importants per al futur dels seus fills i filles. El Consorci d’educació de Barcelona, a través de la seva pàgina web, us explica tot aquest procés.

Una de les primeres coses a fer és visitar els centres escolars per tal de conèixer el seu projecte educatiu i ideari. Des d’escola Laia us convidem a conèixer-nos i al mateix temps ens oferim a ajudar-vos en tot allò que necessiteu, així com també respondre a qualsevol pregunta o aclariment. Només cal que ens escriviu a escola@laia.cat o bé demaneu cita prèvia al telèfon 93 311 13 51.

ADMISSIÓ

Fora del període de preinscripció, les sol·licituds d’admissió en el segon cicle d’educació infantil, en educació primària i en educació secundària obligatòria, s’atenen tenint en compte les places vacants existents i mirant de garantir l’equilibri en la distribució de l’alumnat en situació de vulnerabilitat entre tots els centres d’una mateixa zona.

Informació general

Aquest tràmit s’adreça a les famílies que no han escolaritzat els seus fills prèviament en cap centre de Catalunya i que volen demanar plaça per primera vegada en un centre de la ciutat de Barcelona perquè no ho han pogut fer a través del procés de preinscripció ordinària.

On es poden presentar les sol·licituds d’admissió

Només pot presentar la sol·licitud el pare, la mare, el tutor, la tutora, guardador o guardadora del nen/a que es vol escolaritzar o l’alumne/a mateix si és major d’edat.

Les sol·licituds poden presentar-se de dues maneres:

A través d’un formulari electrònic en línia disponible en catalàcastellà i anglès. En aquest cas, cal disposar d’algun mitjà d’identificació digital reconegut (idCAT Mòbil, Certificat Digital, DNIe, PIN24, etc). Podeu consultar com obtenir l’idCAT Mòbil a través d’aquest enllaç: IdCAT Mòbil. Podeu fer-ho des de qualsevol ordinador, sense necessitat de realitzar cap tràmit presencial, únicament cal disposar de DNI o NIE i Targeta Sanitària. L’idCAT Mòbil us servirà per identificar-vos en el sistema de tràmits, amb una clau que rebreu mitjançant missatge de text (SMS) al telèfon mòbil.

Un cop presentada la sol·licitud a través de l’aplicació informàtica, el sol·licitant rebrà la confirmació de la presentació. Aquest rebut de confirmació tindrà un codi de presentació que li permetrà fer un seguiment de la sol·licitud, de tal manera que no caldrà desplaçar-se a les oficines d’escolarització per saber l’estat de la seva sol·licitud: Carpeta del ciutadà

Les famílies que, per manca de signatura electrònica o per dificultats en la tramitació, no puguin fer la sol·licitud telemàtica des de casa, podran anar a qualsevol de les oficines d’escolarització del Consorci d’Educació de Barcelona per demanar la tramitació atesa de la seva sol·licitud. En aquest cas, el personal de l’oficina, previ consentiment del sol·licitant,  farà el tràmit en nom seu. Per fer ús d’aquest servei de tramitació atesa, s’haurà de demanar  cita prèvia. Caldrà fer una cita per cada nova admissió (per exemple, si es demana la nova admissió de 2 germans caldrà demanar 2 cites prèvies).