Cultura Digital

WEB DE L’ESCOLA LAIA

🔗 Accés al web: https://www.escolalaia.com

Des del web de l’Escola es pot accedir a informació del centre, a les diferents plataformes i serveis amb els quals treballem a través d’enllaços ràpids, a les notícies d’actualitat del centre, etc.

USUARI CORPORATIU laia.cat

L’alumnat a partir de 4t i personal del centre disposa d’un usuari corporatiu sota el domini de Microsoft Office 365 @laia.cat.

Disposar d’aquest usuari dona accés a utilitzar les eines de la suite informàtica Offics amb el qual s’accedeix a un correu electrònic (outlook), un espai d’emmagatzematge, (eines ofimàtiques col·laboratives (Word, Excel, PowerPoint, etc.)

ENTORNS VIRTUALS D’APRENENTATGE

L’Escola Laia utilitza l’entorn Office 365  que, com a Entorn Virtual d’Aprenentatge (EVA), destaca per la seva senzillesa d’ús i integració amb els serveis i eines d’aquest paquet d’utilitats. En recomanem el seu ús.

🔗 Accés al web: www.office.com

PORTÀTIL D’ÚS PER A L’ALUMNAT

A l’escola, tot l’alumnat pot fer ús dels ordinadors portàtils. Des d’educació Infantil on comencem alguna sessió amb el programa de matemàtiques Innovamat, fins a Cicle Superior, cursos on regularment es treballa amb Entorns Virtuals d’Aprenentatge EVA.

Els portàtils, es carreguen en un únic punt

INCIDÈNCIES AMB EL MAQUINARI

Qualsevol incidència que es pugui tenir amb el portàtil de l’aula, l’alumne/a s’ha de posar en contacte amb el Coordinador TAC.

Coordinador TAC.

CONNECTIVITAT

L’escola Laia treballa en xarxa amb la seva WIFI fent dues diferenciacions. Per un costat, la xarxa per a docents i personal PAS i d’altra banda, una xarxa destinada a l’alumnat.

NORMATIVA DE L’ÀMBIT DIGITAL

Segons les Normes d’organització i funcionament de centre (NOFC), cal que tinguis presents els següents aspectes en relació amb l’àmbit digital:

• L’alumnat del centre té a la seva disposició accés a Internet a les aules i a determinats espais comuns. Això no obstant, l’alumnat s’ha de comprometre a fer-ne un ús acadèmic i escolar.
    • No es permetrà l’accés a determinades pàgines d’Internet que per raó del seu contingut contradiguin objectiu educatiu. Aquesta prohibició s’estendrà a les xarxes socials (Facebook, Twitter, etc.) i al programari de xats (Messenger i altres), amb l’excepció que s’utilitzin amb finalitat educativa i sota indicació d’un mestre/a.