menjador

A l’escola Laia considerem que la pausa escolar del migdia és un moment de descans però també és un espai educatiu molt important. Així doncs, l’estona de menjador és concebuda com un aprenentatge més, a partir de la qual organitzem tot un seguit d’activitats de participació i col·laboració.

És l’acte social més important de cada jornada escolar que fomenta la relació entre l’alumnat i l’equip docent, que és qui acompanya els infants durant l’àpat i les estones d’esbarjo.

Els objectius que ens plantegem per a aquest espai del migdia són:

Alimentar-se de forma saludable i equilibrada. A l’escola Laia disposem de cuina pròpia per tal de garantir una forma de cuinar els aliments més casolana i gens agressiva. D’aquesta manera s’aconsegueix preservar al màxim les qualitats nutritives dels aliments que servim. Els productes utilitzats són frescos, de temporada i seleccionats pel propi personal de cuina. A més a més, els nostres menús, supervisats per dietistes, ofereixen aliments variats i en les proporcions recomanades per als infants i joves en edat escolar.

Les hores del migdia són un espai d’aprenentatge en el qual es poden assolir coneixements, practicar hàbits i habilitats i desenvolupar actituds i valors. Entre ells, els que fan referència al respecte vers el medi ambient. A l’espai del menjador fomentem hàbits sostenibles com ara: utilitzar un tovalló de roba, rentar-se les mans abans de dinar i les dents després de dinar, separar els envasos de iogurt per llençar-los al contenidor groc o portar l’oli de cuina utilitzat al punt verd del barri.

Descansar i esplaiar-se, és a dir, trobar l’equilibri entre la necessitat de ruptura lúdica enfront de l’esforç intel·lectual fet al matí i la necessitat de relaxació, pau i bona predisposició vers el treball intel·lectual de la tarda.

A més, l’escola disposa de cuina pròpia i és l’encarregada d’elaborar els diferents menús.